الجمعة، 5 سبتمبر 2008

جاءنا التاج التالى .. فى الحقيقة كانوا 2 تاج مش تاج واحد .. وبقوا 3

التاجين دول جولى من عند احلى وارق بسكوتة
بس بصراحة واعرين جوى جوى يابوي
يلا استعنا على الشقا بالله

التاج الاول

اذكر 6 اسرار قد لا يكتشفها من يقابلك لاول مره ؟

1 / انى مش هادية زى ما كل اللى بيشوفونى بيقولوا
2 / انى عصبية جداً وبردو الناس بتفتكرنى طيبة اوى وهادية مش بعرف اتعصب
3 / انى رغاية .. فى بداية معرفتى بالناس ببقى صموتة اوى فياعينى بيفتكروا ان دا على طول هههههه
4/
انى كئيبة احيانا .. كتير من الناس بتشوفنى بهزر وبضحك فبتفتكر ان مافيش حاجة فى الدنيا مزعلانى
5/ انى غريبة .. يعنى بعمل كل حاجة بطريقة غريبة
يعنى حتى تقليب الشاى بقلبه غير الناس .. وبغصب عنى مش بتعمد
6 / انى كسولة .. كل ماحد يشوفنى لو شافنى برا البيت بيحس انى فراشة بتنطط من هنا لهناك لكن بمجرد ما بدخل بيتنا بحس انى مهدووووودة وماليش نفس اشيل ايدى من مكانها اصلا

التاج التانى

اذكر 16 صفه عن نفسك

حرااااااااااااااااااااااااااااااااااام
:(
1/ متمردة
2 / احلامى اكبر من قدراتى
3 / بتحمس بسرعة وبفقد حماسى بنفس السرعة ومن غير اسباب
4 / متقلبة جداً وهوائية
5 / بعشق الشتا
6 / بعشق الليل
7 / مرنة جداً يعنى بقدر اتأقلم مع اى ظروف
8 / الحمد لله بقدر اكون متفائلة فى ظل اى ظروف
9 / احياناً يكون عبيطة بس بمزاجى
10 / كلامى ليه معنى واحد بس .. يعنى مش بعرف اقول كلمة وانا اقصد بيها كلمة تانية
وللاسف دايماً الناس بتعاملنى العكس بتعاملنى على اساس انى اقصد معنى تانى
11 / بعتبر نفسي محظوظة الحمد لله
12 / خيالى واسع اوى وبيودينى فى داهية
13 / فى نفس الوقت واقعية جداً وعملية اوى
14 / ما بعرفش اتكلم عن نفسى (( علشان كده انا محتاسة دلوقتى ))
15 / بحب الموز اوى ههههههههههه اعمل ايه مش لاقية صفات
16 / بحب اوى ان الناس تعاملنى زى الاميرات ههههههههههه
اذكر احلام تخص ماضيك كنت هتتخلى عن ايه وحققت ايه لحد دلوقت ؟

كنت زماااااااااان نفسى اطلع مزورة فى المخابرات والمشروع فشل فاتجهت للصحافة
حققت خطوات فى بلاط صاحبة الجلالة هاااااااا يا مسهل يااااارب
اذكر شخصين على الاقل موجودين فى حياتك وكنت تتمنى وجودهم من قبل ؟
احم .. الشخص الاول ....
و التانى دكتور عندى فى الكلية اسمه د/ امين بجد بحسه زى والدي
اذكر شخصين غير موجودين فى حياتك وتتمنى وجودهم مستقبلاً فى حياتك وحياة ولادك ؟
زوج صالح يراعى ربنا فيا ويكون زيي كده مجنون بس بعقل
وبس دا كفاية فى وجوده مش هكون محتاجة لشخص تانى
_____________

مش ممكن مش معقول
خلاوويص
ياااااااااااااااااااااااااااااااه
انا مش هبلى البلوة دى لحد خااااااااااااااااااالص
غير بس اللى دخلوا هنا
شايفاكم واحد واحد كل واحد ياخد التاج فى ايده ويحله
ههههههههههههههه
_________________________
تحديث مهم بالتاج رقم 3
:((
لولا انه جاى من اخ بعتز بيه كنت طنشته كتير بس ما قدرش اآخر واجب لعرفة ابداً
ندخل فى الموضوع
1_ ما أكثرَ شئ فعلتـَهُ وتركَ لكَ ألمًا نفسيًا .؟
اممممممممممممممممممممممم مش عارفة والله .. انا شايفة ان الاسوأ والاكثر إيلاماً لسة ماجاش
ربنا يستر
يمكن ما يجيش حاجة اعتبرها اكبر الم نفسى لأنى من النوع اللى بيحاول يتخطى الازمة بسرعة
وبحاول اخرج من كل تجربة مؤلمة بحاجة تخلينى اقوى
ٍ2_ ما أكثرَ حادثةٍ عامة ٍتركتْ لكَ جرحًا نفسيًا .؟
سقوط بغداد :(
بجد يوميها عيطت اوى
و انا عمرى ما كنت بعيط علشان حدث فى الوطن العربى بس بجد يومها حسيت انى اتكسرت
َ3_ ما أكثرَ حادثة ٍ خاصة ٍ تركتْ لكَ جرحًا نفسيًا.؟
موت قططى .. مش الفكرة انهم قطط لأ انا مش ببص لهم كده
انا فى وقتها كانت القطط دى الصديق الوحيد ليا
كنت بقضى معاهم وقت اكتر ما بقضيه مع اهلى
دايما كنت منعزلة عن باقى البيت وبفضفض وبلعب وبعمل كل حاجة مع القطط
فلما ماتوا سابوا فراغ رهيب فى حياتى وصدمة رهيبة
وكنت بدأت احس انى كل ما احب حد يموت
فلحد دلوقتى انا مش قادرة انسى الالم اللى حصلى بعد موتهم
4_ هل تعيش ُ الآن قصة َحب ٍ تتمنى أنْ تنتهى بالزواج ِ .؟(سؤال رخم)
إحمـ .. ليه كده يا عرفة ايه السؤال دا
هحجب الاجابة
سيدنا محمد - عليه افضل الصلاة والسلام - امرنا نستعين على حوائجنا بالكتمان :)
5_ كيف َ ترى الآخرين َ .؟ كيف تحددُ علاقتـَكَ بهم .؟
امممممممممممممممممم
اقول الحق وماحدش يزعل منى
بجد شايفة ان البعد عن البشر غنيمة
طول ما انت بعيد عن الناس او بينك وبينهم مسافة مش هيبقى فى مساحة للغدر والخداع
ولكل حاجة وحشة
6_ ما أكثرَ شئ ٍ يسببُ لكَ أحراجًا مع الآخرين .؟
اممممممممممم
نسيان مش الاسماء بس زيك يا عرفة لأ انا بنسى كمان التفاصيل
يعنى ببقى فاكرة الانسان دا بالشبه كده لكن مش فاكرة لا الاسم ولا اى حاجة
واحيانا بفتكر الاسم بس مش بفتكر مثلاً هو دراسته ايه
او مثلا منين او الحاجات دى
وطبعاً بتفقس مع اول كلمتين هههههههههههههههههههههههههه
ِ7_ منْ هو أقربُ شخص ٍ إليك .؟
برجاء حددْ شخصًا مع عدم ِ الإلتزام ِ بذكرِ اسماء أحد
(( اقول فيك ايه يا عرفة :( حراااااااااااام عليك ))
احم .. اكيد اقرب حد ليا هو الانسان اللى بتمنى اكمل معاه حياتى
ما هو حلمـُكَ لحياتـِك مستقبلا .؟
حلمي لحياتى انى اعيش حياة مختلفة مش روتينية وانى اعيش مع انسان بحبه وبيحبنى بجد مش لعب عيال
وانى احس بأمان
وما هو حلمـُك لوطنـِك .؟
ينصلح حاله حكومةً وشعباً
لمن ْ تمررَ الواجب .؟ ولماذا .؟1
اباصيه لــ
1 - حاتم عرفة .. علشان غيرانة منه تصميماته تحفة بصراحة (( دا مش سبب انا اللى بتلكك هههههههههههه ))
2 - شادي اصلان .. بمناسبة عيد ميلاده اللى جه اول يوم رمضان
3 - سينيور بدر .. علشان بقاله كتير غايب لعله خير يارب
4 - MaGn0lia .. علشان عايزة اعرفها اكتر
5 - بسكوتتى .. (( بس هتاخد اخر جزء بس )) طبعاً السبب معروف انا لسة ملسوعة منها فى تاجين ههههههههه
وبث خلاص

هناك 22 تعليقًا:

غير معرف يقول...

حلو كلامك عن نفسك قوى

كل سنه وانتى طيبة

تحياتى

غير معرف يقول...

كلامك عن نفسك حلو قوى

ربنا يوفقك

تحياتى

spower يقول...

احلي حاجة في الدنيا ان الواحد يعيش عبيط بس بكيفه

الحاجة التانية اللي عايز اقولهالك
ما فيش حاجة اسمها احلامي اكبر من قدراتي

الانسان بيستخدم 10% فقط من قوة عقله تخيلي بقي لو انت استخدمتي كمان 10%من القوة دي

بلاش سيرة الموز دلوقتي انا صايم
حراااااااااااااام عليكي

حاتم عرفة يقول...

14 / ما بعرفش اتكلم عن نفسى
!!!!!!!!!!!!

يا مفترية..
ده انتى قولتي كل حاجة..

لا بجد حلو كلامك.. وعام قوى.. يعنى كل واحد هيشوف الكلام.. هايقول: الللله! أنا كدة !

و دي ميزته على فكرة..

ما شاء الله عليكي..

حلو الشاي باللبن ده.. لما أعمل مدونة اسمها كابتشينو هابقى أردهالك..
(((((((:

سارة درويش يقول...

تسلميلى يا احلى بسبس مرورك هنا الاحلى بجد

سارة درويش يقول...

سيد .. معاك حق اننا بنستخدم اقل القليل فى قدراتنا العقلية لكن الموضوع مش قدرات عقلية بس .. فى ظروف محيطة و حاجات يعنى مثلا كوني بنت دا بيفرض عليا قيود معينة وحاجات كده احلامى اكبر منها بس .. مش عارفة اشرح بس انا حاسة بكده ودا اللى بيجيبلى احباط

بالنسبة للموز وحياتك انا بعشفففففففه وكونى افتكره وانا صايمة دا عذاااااااااب

سارة درويش يقول...

حاتم ههههههههههه والله ما بعرف اتكلم عن نفسى كلام مرسل

لازم حد يسألنى ويا بعرف اجاوب يا لأ

على فكرة انا فى الحقيقة كده كل الناس بتحس انى زيها يا اما انا فيا كل صفات الدنيا حلوها ووحشها يا اما انا ماعنديش شحصية هههههههههههه

مستنية الكابوتشينو بتاعك انا مدمنة كابوتشينو بس خلى بالك لازم يكون من اللى بيعمل اشنبة ههههههههههه

غير معرف يقول...

هههههههههههه
لا صفاتك لوز ياحبي
بحب اوي الشهصية ديه
اجبلك بقي موزة هدية مني بس وعد بعد الفطار السنة الجاية اخر يوم في رمضان
ويعدين سيبي الاميرات في حالهم بقي ايه ده بقي
وبعدين ياقمر انتي ولا احلي ستدريلا مش اميرة كمان

غير معرف يقول...

هههههههههههه
لا صفاتك لوز ياحبي
بحب اوي الشهصية ديه
اجبلك بقي موزة هدية مني بس وعد بعد الفطار السنة الجاية اخر يوم في رمضان
ويعدين سيبي الاميرات في حالهم بقي ايه ده بقي
وبعدين ياقمر انتي ولا احلي ستدريلا مش اميرة كمان

غير معرف يقول...

سمو الاميرة

انا زعلان علشان مزرتنيش من فترة

علشان كدة انا رافع عليكى واجب

وسايبه عندى على المدونة

ولازم تاخديه

مستنيكى

كلام حسام يقول...

شخصيتك جميلة

غير معرف يقول...

اجابتك حلوه اوى

انا اول مره ادخل المدونه دى

بس هتابعها ان شاء الله

اسمها حلو مع انى مش بحب اشربه :):)

سارة درويش يقول...

اممممممممممم ياترى مين الغير معرف دا بقى ؟؟؟؟ انا متغااااااااااظة مش عارفة ارد

سارة درويش يقول...

المحارب المتيم والله ماكنت اعرف حااااااالا جاية اخد الواجب يعنى هى موتة ولا اكتر

سارة درويش يقول...

شملولى والله ذوقك الاجمل ميرسى اوى

سارة درويش يقول...

مانجوليا حبيبتى انتى الاجمل بجد .. وحقيقى منووووووورة المدونة وكلمة فى سرك

انا كمان مش بحب اشربه بس هنعمل ايه ههههههههه

كيكى عوووووو يقول...

عووووووووووووووووووووووو انا جيت اتخديت
........................
اةةةةةةةةةةةةة شربت بس سكر زيادة
وانا عاملة رجيم اعمل فيكى اية دلوقتى يعنى

1
!
اجبلك بقى حمو العفريت
ها
ها
ههههههههههههههههههههههههههههه
انا كنت جاااااااااااية اشوف التاج الى عملوا عرفة مييييييييييييين
الخطر الى رد علية قبل ما ارد علية
علشان بجد صعب
ولااسف الاسيف
ازم تبقى صريحة
اممممممممممممممممممممممم
بجد انتى طلعتى صريحة وعسولة خالص
وفاهمة كويس انتى بتقولى اية
؟
بت خطرة يعنى
ههههههههههههههههههه
وكويس انى عرفت ان فى حد الاسع فى البلد دى
لا بجد
كل سنة وانتى بخير وصحة
وياااااااارب
يحقق كل احلامك
عوووووووووووووووووووووو

حاتم عرفة يقول...

احم احم..

بالنسبة للتدبيس إيه وجهة نظر حضرتك فيه ؟؟

هل ممكن النظر لي بعين الشفقة وألتمس الرحمة ونكتفي بالتاج الأخير فحسب ؟

ولا هو التاج يبقى كدة .. لوكشة واحدة ؟؟
أصل أنا مش محترف تاجات بصراحة !!
يرجى إفادتنا بالمعلومات اللازمة .. يقعدلكم ف عينكم وف عافيتكم قادر يا كريم !

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

هاي ازيك ياسارة يارب تكوني بخير
لعملك انا فصصت التاج حتة حتة وبجد اجاباتك عجبتني جدا وواضحه وصريحة بس بيني وبينك مش كلها هههههههههه
بس انا فقستك في الاخر يعني
ها خدي بالك انا باخد بالي من كل حاجه ههههههههههههه
ربنا يسعدك وان شاء الله كل حاجة بتحلمي بيها تحققيها
أختك شيتوس

غير معرف يقول...

سمو الامييرة

كل سنة وانتى طيبة

بس استنى تاج آخر رمضان علشان تعرفى انا بعمل تاجات ازاى

بس كويسة اجاباتك

بس تعرفى انا اول ما سألت سوال الحب عرفت ان فى ناس هتفلسع منه علشن كدة جبت سؤال اقرب شخص علشان اللى بيحب هيقول ان حبيبه اقرب شخص

رمضان كريم واستنى تاج اخر رمضان

*الطالبة عفو الله *زوزو يقول...

كلام جميل و ان دل فانه يدل على جمال صاحبته
بس فينك يا اميرة
الظاهر ان البوست فات عليه سنين و لا جديد

خير يا رب

اخبار مصر لحظة بلحظة يقول...

أول مرة أزور مدونتك القيمة .. تهنئتي لك على المجهود المبذول والرائع..