السبت، 6 سبتمبر 2008

The Hard Times >>> New Version


THE Hard T!mes


>> The New Version


( 1 )


قبل الفطار بخمس دقايق .. الماية قدامك .. وكوباية الخشاف قدامك


والساعة بردو قدامك .. وعصافير بطنك بتلطم بس بتصوصو ..


وهووووب قبل الاذان بكام دقيقة النور قطع .. وانت طبعاً معتمد على انك كنت هتسمع الاذان من المسجد


من الراديو من التي فى من اى حتة ما ركزتش هو بيأذن امتى بالظبط


يالهووووووى طب هو المغرب أذن ولا لأ ؟؟


وتفوت دقيقة وانت قلقان ..


دقيقتين وانت مستنى


3 دقايق وانت هتتجنن خلاص


وتفضل مستنى


ومستنى اقله ربع ساعة ما انت خايف تضيع صيام يوم كامل علشان دقيقتين



( 2 )


قاعد ترغى فى التليفون بالليل .. مكالمة رومانتيكية جامدة ..


طافى نور الشقة كله وقاعد في الصالة (( منجعص اوى )) على كرسى او كنبة الانتريه


وخلاص بقى هتقفل السكة ..


(( اقفلى انت الاول ))


(( لأ انت الاول ))

(( لأ لأ مش هاين عليا ))


واذ فجأةً .. تسمع صوت باباك بيقولك


(((( هى الساعة كاااام دلوقتى )))


واكتشفت انه طول الوقت كان نايم فى الصالة من الحر ..


المشكلة بقى ان صوته مش باين ان كان نااااااايم ولا متنرفزززز



( 3 )


واقف فى الاتوبيس والاتوبيس زحمة كالعادة


وماسك بايدك اليمين فى البتاعة اللى بيمسكوا فيها فوق دى


وبتحاول بايدك الشمال تجيب الفلوس من جيبك اليمين


ومن الزحمة ومن الوضع الغريب بدل ما تحط ايدك فى جيبك حطيتها في جيب اللى جنبك


المشكلة انك لما اكتشفت كده اتخضيت


وارتبكت ووشك جاب الوان


وهوب بتسحب ايدك


(( حراااااااااااااااااامى ))


وطبعاً شكلك ولا اللى متلبس فى جريمة قتل





وبكده يكون الاصدار الجديد من هارد تايمز خلص لأن مافيش اهرد من كده


الاقكم بعد ما اطلع من عنبر الكسور


دا اصلاً ان خرجت من التخشيبة


هناك 17 تعليقًا:

لي لي يقول...

ممكن تضيفيني عندك

ahmed ahmed يقول...

والله كان سكر زيادة
لحظات عصيبة

tarek alghnam يقول...

ماشاء الله ياسمو الاميرة
بوست رائع خفيف الدم
استمتعت جدا وانا بقراة
كل عام وانتى بخير
كل عام وانتى الى الله اقرب
تقبلى تحياتى
وسعيد بتواصلك
ودمتى بود

غير معرف يقول...

ازيك يا سمو الاميره ايه الجمال ده مدونتك تحفه وايه الروح الحلوه دى عجبنى قوى ان فيه صفات مشتركه يعنى حب القطط وشرب الكافيين بس انا قهوه مش كابتشينو وعجبنى اجاباتك فى البوست قريبه لقلبى قوى بس مش كل الناس وحشه والبعد مش عن كلهم بيبقى غنيمه منهم الطالح ومنهم الصالح...
بس الصوره دى صورة فنجان قهوه بلاك وبعدين مش الصوره التانيه كيارا مش سمبا..
بس قوليلى انتى من مغرمين بون جوفى يعنى let it rain..
فكرتنى بيهم ..انا سعيده بزيارتك ليا قوى وكل رمضان وانتى بكل خير عليكى وعلى روحك الحلوه وكل قطط الدنيا وكل من تحبين...

سارة درويش يقول...

لي لي اكيد يا حبيبتى بس انا مش بفتح الميل الا نادراً

سارة درويش يقول...

احمد احمد : هههههههههههههه دايما دى مشكلتى فى الشاى بعمله سكر زيادة ويحصلى هبوط بعدها من الضغط هههههه ماعرفش ازاى ههههههههههههههههه نورتنى

سارة درويش يقول...

طارق الغنام .. نووووورتنى بجد وكل سنة وانت طيب يارب

سارة درويش يقول...

الجميلة محاسن انا بجد فرحاااااااااااانة جداً انك نورتينى ميرسى اوى ليكى ..
سعيدة جداً ان فى حاجات مشتركة بينى وبينك دا شرف كبير ليا .. وبالنسبة لكلامك عن الناس فصدقينى انا بعدى عن الناس لسببين ناس خايفة يؤذوني هم وناس خايفة انا ازعلهم واخسرهم ..

بالنسبة للصورة فالاستايل بتاع المدونة - اللى احتست عقبال ما لقيت حاجة قريبة من الاسم - طلع كده فقولت يلا مش مشكلة هى عيلة واحدة ههههههههههههه

وسيمبا انا عملت سيرش عن صور سيمبا طلعلى دى مش عارفة بقى دا مين بس انا بحبهم كلهم حتى موفاسا

اما الاخ بون جوفى فانشاء الله اعدمنى ان كنت اعرفه بس شكلك كده تقصدى على الدبدوب دا poah حتى نسيت بتتكتب ازاى هههههههههه اصلى بعيد عنك اخرى فى الكارتون توم اند جيرى هههههههههههه انا بس حطيتها علشان فعلاً وحشتنى المطرة

انا بجد مبسووووووووووووطة جداً ان مدونتى نالت اعجابك نورتينى ياحبيتى

Unknown يقول...

كل سنة و انت طيبة

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

ههههههههههههههه
بزمتك بس مين فينا اللي زي العسل دة انتي والله اللي دمك خفيف مووووت
وفعلا معاكي حق مافيش اهرد من كدة هههههههههه
ميرسي اوي ياقمر علي تشريفك للمدونة بتاعتي ويارب يدوم التواصل بيننا إن شاء الله.
دمتي سالمة ورمضان كريييم
كل سنة وانتي بخير وانتي الخير لكل سنة
أختك شيتوس

د. مونى يقول...

يابنتى ياحبيبتى انا احترت الاول مبقتش عارفة ادخل فين ولا فين
فى الاول دخلت غلط عند واحد لسانه طويل شويات وفى الاول افتكرته انتى لكن من صيغة المذكر عرفت انه اكيد مش انتى
على العموم هو عجبنى لانى بحب الانسان المقتنع بنفسه ومش بيتلفت قبل ما يعطس عشان يشوف اللى حواليه
ماعلينا
مدونتك دى بجد جميلة .... فيها روح حلوة اوي
كمان انتى واضح انك بنوتة سابقة سنها وطموحة وعنيدة
احييكى على المجهود الجميل ده واتمنى تصرى على النجاح لان مجال الاعلام من اصعب المجالات وانتى لسه فى البداية فيارب متيأسيش وتكونى على قدر النضج اللى واضح من اسلوبك
تمنياتى ليكى بالصبر والنجاح والتوفيق

Hossam يقول...

hahahahhahahahahah
it is soooooooooooo blith
وعلى فكرة موضوع ابقى حطيه فى الجديد بتاع هارد تايمز وده حصلى
واقف فى san stifano وشفت منظر سافل وخضنى فرجعت من الخضة وقعدت على دكة وسندت على قعدة الدكة بايدى لاتفاجاء ان اللى جنبى بتقولى وسع ايديك ووانا بشلها لقيت موبيل اللى كانت قاعدة جنبى وطبعا وشى جاب الوان بس بهسترية ضحك واكيد قالت عليا حرامى
مبوسط انى عدين عليكى
سلام

سارة درويش يقول...

انترنتاوى وانت طيب يارب منوووووورنى

سارة درويش يقول...

شيتوس احلى واعسل اهلاوية .. لأ بجد انتى اللى زي السكر وروحك صافية وجميلة اوى ربنا يحميكى حبيبتى .. انا اللى بجد مبسوطة اوى انك نورتينى حبيبتى ويارب دايماً منورانى وربنا يارب ما يوقفك فى هارداية ههههههه

سارة درويش يقول...

د. موني .. انا اسفة والله فعلاً مدوناتى كتير اوى بس اعمل ايه بحب دايماً انى اخلى كل حاجة منظمة واخلى فى تخصص على فكرة في 3 مدونات تانين بس انا مخلياهم ما يظهروش فى البروفيل ههههههههههههه .. بجد نورتينى وشرفتينى وكلامك بجد شهادة اعتز بيها جداً جداً وبالنسبة لدكستر ابو لسان طويل فهو فعلاً غلبان بس غلباوى حبتين هههههههههههه .. نورتينى حبيبتى واتمنى تنورينى دايماً

سارة درويش يقول...

ههههههههههههههههههههه حسام احمد ربنا انها افتكرتك ومافكرتش تبلغ عنك هههههههههههههههههه نورتنى بجد وشرفتنى

mohamed talaat يقول...

حلو الكلام..اهرد واحدة صراحة بتاعت الاتوبيس :)